Thursday, September 18, 2008

kitar semula



Apa pendapat korg tentang keadaan politik malaysia?? aku mmg berminat dengan politik malaysia sekarang ni dan aku sentiasa mencari info terbaru tuk mengetahui perkembangan politik tanah air kita yang cemerlang,gemilang dan terbilang ni!! pada pendapat aku,politik malaysia ni perlulah dikitar semula!! nape aku ckp cam2? bagi aku..politik kat malaysia ni da makin mengarut..mementingkan diri dan terlalu mengejar kekayaan masing2 sampai terlupa amanah dan mandat yang diberi oleh rakyat kepada mereka..mungkin ada betulnya kata kawan aku..En.Wizard..

"POLITIK ITU SAMPAH"

Tapi bagi aku..politik itu x sampah..tapi org yang main politik adalah sampah!!! bergantung pada tahap kepandaian mereka mempergunakan title YB mereka..adakah untuk rakyat atau untuk kepentingan sendiri??!!! jika untuk rakyat,mungkin itulah contoh YB yang patut disanjungi dan dihormati,kalo untuk kepentingan diri sendiri,mungkin itulah yang patut dimaki dan dikeji..kerana bagi aku,mereka yang mempergunakan title YB mereka untuk kepentingan sendiri adalah sampah,malah lebih teruk dari sampah..macam BANGKAI da!!

Aku agak emosi ketika nak type ni sebab aku kecewa kerana keadaan politik yang huru hara dan kusut ni adalah berpunca dari ahli politik yang berbangsa MELAYU..aku xnak cite panjang2..sesape yang mengikuti perkembangan politik malaysia akan faham apa yang dimaksudkan oleh aku..aku teringat salah satu puisi yang pernah dideklamasikan oleh idola aku TUN.DR.MAHATHIR..Melayu Mudah Lupa...cuba2 la baca balik apa yang terkandung dalam puisi yang agung tu..sungguh mendalam dan menusuk kalbu...hmmmm

Aku bukan nak berpolitik,cume nak meluahkan perasaan dengan keadaan semasa yang semakin haru biru di malaysia ni..aku x menyokong mana2 parti dan xpernah mendaftarkan diri dengan mana2 parti politik di malaysia ni..cume aku suka dan seronok untuk belajar sumthing yang boleh diteladani dalam keadaan yang haru biru skung ni..cume aku mendoakan keadaan ini akan kembali reda dan negara yang aku sanjungi ni dilimpahi rahmat oleh yang maha ESA..insya allah...

INGINKAN REVOLUSI....

2 comments:

SAMPAH said...

encik.. saya cakap politik tu sampah bersebab.. tapi post awak ni macam menyalahkan saya yang memang anggap politik tu sampah...

Son Of Mustapha said...

aiyaa..lu terasa kaa??haha!! bukan salahkan lu maa..wa salahkan org politik juga..aiyaa...ahhahaha!!!