Thursday, September 18, 2008

MOHD AZHAR OTHMAN



AAAAWWWWIIIIEEEE!!! aku memang minat gila kat mamat ni..aku bukan gay tapi aku memang suka style n vocal die..memang rocking r!! boleh dikatakan,aku minat wings sebab mamat ni r..haha!! boleh dikatakan,hampir kesemua album wings dan awie berada dalam koleksi simpanan sepanjang zaman aku..dan jangan terkejut..filem2 yang die berlakon pun aku ade simpan..dari zaman die ngan ella,sampai bercinta dengan erra sampaila filem die yang terbaru..CUCI,sumenye tersimpan rapi kat istana aku kat kajang..hahah!! kalo aku gi karaoke pun,hanya lagu awie je yang aku nyanyikan..ade gak la lagu2 len..tapi x kene r..lagu2 awie gak best.hahah!!!
Masa die mula2 mengeluarkan first material dengan wings,pada tahun 1987..masa 2 wings baru mengeluarkan first album iaitu belenggu irama..kalo korg dgr vocal awie time 2..mcm2 budak dowh!! lawak je bile aku dgr balik..sori bro!! tapi bagi aku,vocal awie yang paling mantap pernah aku apabila aku dengar lagu2 die seperti Harapan,Alam Barzakh,Dalam Kehadiran Sofiah dan banyak lagi..korg kene dgr sendiri baru la korg taw betapa dasyatnye lantunan vocal mamat nie..tapi skung ni ramai yang mempertikaikan keupayaan awie untuk menyanyi lagu dalam note yang tinggi..(high pitch la org ckp) kenapa org nak pertikaikan ek? perlulah diigt semula..awie pernah mengalami tonsil semasa menjayakan konsert double trouble pada tahun 1993(kalo x silap) ngan search..disebabkan masalah itu la yang menyebabkan awie mengalami masalah untuk menyanyi dengan sempurna..tapi sepanjang aku follow show wings..aku dgr mantap je vocal mamat ni..masih dasyat lagi walaupun x cam dulu,ala ape nak berkire..sore amy search pun makin lama makin sengau..cume mus may je yg still maintai..makin tua makin menjadi!! haha!!! Aku ni xdela dasyat sgt nak cite pasal nyanyian..tapi aku tau gak la ckit2..bagi aku awie ni mempunyai head voice yang sgt unik dan agak gila r..dgr balik lagu2 die mcm dipenjara janji,Ingin Masuk syurga,Orang Kita dan macam2 lagi..pecah gak la peti suara kalo nak tarik,gile superb!! M.Nasir pernah cakap.."Awie ni die ade falsetto yang unik"..so mmg xleh nak pertikaikan r kalo da sifu yang ckp cam2..kan? korg nak pertikaikan ke?hakhkahakkah!!! Aku bukannye nak menyanjung tinggi mamat ni..cume bagi aku die adalah legend dalam industri hiburan tanah air..persetankan die punye kehidupan yang penuh kontroversi,die punye samseng,die punye otai dan mcm2 lagi la keburukan die coz aku menyanjung die hanya apabila mendengar lagu2 die,show die dan filem2 lakonan die..die punye keburukan aku pedulik hape dan pegi mampus coz aku hanya minat die punye muzik,nyanyian dan lakonan die..hahah!!!

Ku lihat mereka,berbisik sambil berdoa

aku disini,sedang hanyut dalam cahaya!!!

hilang lah semua,ketakutan dan kebimbangan
yang ada hanya,kemanisan yang sejahtera!!!!!


tu bait2 lirik salah satu lagu die..kalo korg terer lagu ape??kahkahka!!!



aku juga ingin masuk syurga

ingin jadi warga mulia yang sejahtera...

HAILZZZ...CHEERSS...!!!

1 comment:

ayie said...

awie mmg the best